استاندار کردستان براساس تجربیات نخبگان معرفی شد/ پیگیر مأموریت و دغدغه‌های مردم کردستان خواهیم بود

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار کردستان براساس تجربیات نخبگان و بدون رای مخالف انتخاب شدند، گفت: شاخص‌هایی همچون کارآمدی، موفقیت در مسئولیت‌ها و داشتن تجربه لازم، آشنایی به جغرافیای منطقه از جمله شاخص‌هایی بود که برای انتخاب استاندار تعیین شد.

به گزارش میراث‌آریا، اسکندر مومنی در آیین تکریم و معارفه استاندار کردستان در سنندج گفت: خود را متعهد می دانیم از خدمت‌گزاری به مردم کردستان فروگذار نکنیم چون در دورانی که کشور نیاز داشت مردم استان از هیچ چیزی برای دفاع از ایران دریغ نکردند.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز کردستان دارای یکپارچگی در همه بخش‌های فرهنگی، امنیتی و اجتماعی است، افزود: استان کردستان دارای ظرفیت های بسیاری است که با همدلی، هماهنگی و همسویی باید از آنها بهره گرفت تا شاهد کردستانی آبادتر باشیم.

او عنوان کرد: آبادانی کردستان از بعد دوران دفاع مقدس شروع شد و پیشرفت‌هایی انجام شد اما حق مردم استان بیشتر است.

مومنی یادآور شد: یکی از مشکلات استان، زیرساخت‌هاست و باید برای توسعه آن به ویژه حمل و نقل، توان خود را بسیج کنیم، چراکه مقدمه پیشرفت، زیرساخت است.

وزیر کشور همچنین بر لزوم پیگیری مسیر بزرگراهی شمال غرب- جنوب در محدوده کردستان توسط استاندار تاکید کرد و گفت: کار مطالعات راه اهن سنندج - مریوان - باشماق هم شروع شده و باید پیگیری های لازم صورت بگیرد.

او اظهار کرد: اولین استاندار در هفته وحدت معرفی شد که انتخاب این استاندار براساس کمیته‌ای که متشکل از افراد یا تجربه و پخته برای شناسایی مدیران است، انجام شد که انتخاب آن‌ها کاری کارشناسی و براساس روند علمی است.

مومنی افزود: رئیس جمهور بر موضوع کارشناسی و انتخاب مدیران براساس روندهای علمی بسیار پایدار و مصمم بودند و هستند و در مورد استاندار خودشان هم بر اساس روش و مسیر علمی در کمیته اقدام کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه ویژگی اختصاصی این کمیته آن بود که هرکسی خودش یا براساس سفارش پیگیر مسئولیت استانداری باشد از چرخه ارزیابی کنار می‌رفت، عنوان کرد: براساس این شاخص‌ها مدیران و استانداران انتخاب می‌شوند که اولین استاندار استاندار کردستان بود.

مومنی خطاب به استاندار جدید گفت: زمان بسیار سریع می گذرد و باید از فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنید، ضمن اینکه مسئولان استان هم باید آقای لهونی را همراهی کنند.

او با تقدیر از اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان که برای خدمت به استان مصمم بودند، یادآور شد: او اهل این دیار بودند و حوادث متعددی پشت سر گذاشتند و شاهد تلاش ایشان در همه امور بودم و جا دارد از دولت سیزدهم تقدیر کنم و یادی کنم از شهدای خدمت که وقت و زمان برای خدمت نمی‌شناختند.

وزیر کشور بیان کرد: کردها پر تلاش و سخت کوش هستند و از توان آنها استفاده می‌شود و پیگیر مأموریت و دغدغه‌های مردم کردستان خواهیم بود.

مومنی گفت: از همه قومیت‌ها از جمله کردها برای مدیریت و استفاده از آنان در وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

در این آیین، از خدمات سه ساله اسماعیل زارعی کوشا تجلیل و آرش زره‌تن لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100044
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha